КОНФЕРЕНЦИЈА „КРЕАТИВНЕ И САВРЕМЕНЕ СТЕМ ОБРАЗОВНЕ ПРАКСЕ“ ОДРЖАНА У БЕОГРАДУ

КОНФЕРЕНЦИЈА „КРЕАТИВНЕ И САВРЕМЕНЕ СТЕМ ОБРАЗОВНЕ ПРАКСЕ“ ОДРЖАНА У БЕОГРАДУ

Конференција под називом Креативне и савремене СТЕМ образовне праксе, која је окупила око 100 наставника из целе Србије, одржана је у Београду, 10. и 11. децембра 2021, у хотелу Ројал ин, а у организацији Центра за промоцију науке.

Центар за промоцију науке је, 10. и 11. децембра, одржао конференцију под насловом „Креативне и савремене СТЕМ образовне праксе”, која је окупила око 100 наставника СТЕМ дисциплина, као и представнике управа школа са целе територије Србије. Конференција је осмишљена са циљем представљања и дељења актуелних методологија, приступа и резултата у домену СТЕАМ образовања (енгл. STEAM: science, technology, engineering, arts and mathematics), активног повезивања наставника и школа широм Србије, и успостављања националних сарадњи, пројеката и такмичења.

Конференција је организована под окриљем највеће европске мреже СТЕМ наставника − Scientix, подржане из оквира финансирања Хоризонт 2020, а конференција је додатно подржана и кроз неколико пројеката и иницијатива у којима је Центар партнер. Конференција је започета инспиративним предавањем др Ангелоса Алексопулоса из институције под називом Ellinogermaniki Agogi из Атине, на тему иновативног приступа СТЕМ настави. Након тога, уследиле су две панел-дискусије, прва на тему грађанских научних истраживања, у којој су учествовали представници Центра, Београдске отворене школе и Иницијативе Дигитална Србија, који су представили пројекте TeRRIFICA и Unlocking STEM, у којима је Центар партнер. Друга панел-дискусија била је посвећена СТЕАМ образовању и присутни су имали прилику да чују из прве руке од својих колега, наставника Далибора Тодоровића, из гимназије „9.мај“ у Нишу, и Наталије Будински из ОШ и СШ „Петро Кузмјак“ у Руском Крстуру, примере добре праксе из СТЕАМ образовања. На истом панелу представљен је и пројекат „Подршка СТЕАМ образовању у средњим школама“, Фондације „Ана и Владе Дивац“, а гост панела била је и др Нада Шева из Института за педагошка истраживања, која је представила резултате последњег ТИМСС истраживања у Србији, у контексту СТЕАМ наставе.

Првог дана, након панел-дискусија, одржан је и Мејкерс форум, на коме је представљена идеја „мејкер спејсова“ као простора за умрежавање, креирање и размену знања, али и за реализацију пројектне и практичне наставе у школама.

Другог дана конференције, одржан је први радни састанак Уницеф пројекта Unlocking STEM: Teachers and students for better air, који спроводи активну еколошку едукацију ђака по питању квалитета ваздуха и заштите животне средине, кроз мултидисциплинарне курсеве и екстракурикуларне активности у основним и средњим школама у Србији, као и заједничка радионица пројекта Подршка СТЕАМ образовању у средњим школама, Фондације „Ана и Владе Дивац“ и Еразмус+ пројекта DoSE − Development of STEAM Education, који је посвећен прикупљању, тестирању и представљању најбољих СТЕАМ пракси на европском нивоу. У паралелној сесији, представљен је и Хоризонт 2020 пројекат SALL − Schools as Living Labs, који обједињује три методолошка приступа (отворена школа, отворена лабораторија и креирање система исхране), у настојању да се локална заједница и школе повежу и делују синергетски и координисано, зарад заједнички дефинисаних циљева.

Додатно, др Ангелос Алексопулос је организовао и виртуелну научну шетњу, на тему истраживања Марса.

Конференција је завршена закључним предавањем Младена Шљивовића, наставника физике из Гимназије у Зајечару, и Добривоја Лалета Ерића, руководиоца Националне контакт тачке за Scientix пројекат у Србији, под називом СТЕАМовање. Као гост предавања, на бини се појавио Мајкл Грегори, Scientix амбасадор из Париза, који је показао три једноставна СТЕМ експеримента користећи само банане.

Конференција „Креативне и савремене СТЕМ образовне праксе“ акредитована је као стручни скуп код Завода за унапређивање и вредновање образовања (ЗУОВ).

Остале активности