„Стартуј будућност“: oдржана конференција о новом добу образовања

„Стартуј будућност“: oдржана конференција о новом добу образовања

Конференција о образовању, науци и иновацијама за ново доба наставе – Стартуј будућност, одржана 19. и 20. септембра у Ложионици, коју је организовао Центар за промоцију науке у партнерству са организацијом Достигнућа младих из Србије, окупила је више од 250 наставника, истраживача, привредника и представника образовних институција, са циљем да се осветле начини на које наука, савремене технологије, менторство и предузетничко образовање обликују и унапређују каријере младих.

У фокусу првог дана били су глобални изазови и могућности – од вештачке интелигенције и биотехнологије до паметне пољопривреде и креативних индустрија. Разматране су теме које обликују будућност друштва и показују како наука, иновације и технологије могу допринети развоју образовања, као и на који начин отварају нове каријерне путеве за младе. Други дан конференције био је усмерен на развој предузетничких компетенција и повезивање образовања са привредом – кроз примере менторства, ученичких пракси и дискусије о томе како образовни систем може одговорити на потребе савременог тржишта рада.

Међу говорницима су се истакли др Фунда Гунеш, научница из САД и оснивачица компаније Walu AI, и Тревис Фелдлер, оснивач и директор компаније Techrow. Гунеш је представила потенцијале и ризике примене вештачке интелигенције у настави, нагласивши значај очувања људских вредности, креативности и критичког мишљења. Фелдлер је говорио о развоју образовних медија у динамична VR искуства, улози AI у паметнијем подучавању и коришћењу података за практичне увиде, уз отворене ресурсе доступне наставницима.

Питање како образовни систем може да прати убрзане промене тржишта рада и оспособи младе не само да разумеју технологије будућности, већ и да активно учествују у њиховом обликовању, било је централна тема панела Образовање у корак са науком, технологијом и креативним индустријама.

Трибина Грађанска наука у учионици показала је како укључивање ученика у истраживачке пројекте може пробудити њихову радозналост, развити критичко мишљење и приближити им научни процес. Наставници су препознати као кључни посредници између школе и научне заједнице, а указано је и на бројне изазове и потенцијале овог приступа.

Панел о партнерствима отворио је важну тему за будућност образовања, представљајући организације цивилног друштва које годинама граде снажну сарадњу са индустријом. Учесници су, осим садашњих улога у цивилном сектору, имали искуство и у јавном сектору и индустрији, што им је омогућило да прикажу како различите перспективе доприносе унапређењу образовања.

„Снажна партнерства између образовних институција, науке и индустрије основ су визије у којој млади добијају знање, вештине и вредности потребне да постану покретачи иновација и будућег развоја“, истакла је Данијела Вучићевић, в.д. директора Центра за промоцију науке.

Још један инспиративан део програма био је STEM up пич, где су наставници и представници организација показали како иновативни наставни модели и учионице будућности подстичу креативност, тимски рад и дигиталне вештине. Ово је још један доказ да је иновација у образовању кључна за развој младих који ће бити спремни за изазове које доноси савремени свет.

Други дан је, кроз панел Мост између привреде и образовања, посебно нагласио вредност сарадње школа и компанија. Ментори из водећих фирми поделили су искуства рада са ученичким компанијама, показујући како ова пракса подстиче предузетнички дух код младих, али и инспирише саме менторе. Сесија посвећена предузетничком образовању приказала га је као „алат за цео живот“ – више од покретања бизниса, то је начин размишљања који развија креативност, способност препознавања прилика и преузимања одговорности. Панел је окупио стручњаке из привреде, академске заједнице и образовања, који су показали како овај приступ приближава школу реалним потребама друштва и тржишта рада.

Током два дана размене идеја, искустава и визија показало се да су наука, технологија и предузетништво нераскидиво повезани у мисији оснаживања младих, док иновативно, отворено и одрживо образовање представља кључ за друштво у којем они нису само пратиоци, већ постају носиоци и покретачи промена.

Остале активности

Politika upravljanja kolačićima

Kolačići su male tekstualne datoteke koje se koriste kako bi korisničko iskustvo na veb-sajtovima bilo efikasnije. Zakonom je predviđeno da možemo čuvati kolačiće na vašem uređaju ako su strogo neophodni za rad ovog sajta. Za sve ostale tipove kolačića nam je potrebna vaša saglasnost. Saznajte više o tome kako obrađujemo lične podatke iz naše Politike privatnosti.