Представници Центра за промоцију науке презентовали су, заједно са партнерима, резултате пројеката STEAM Learning Ecologies и IMP>ACT на ЕСЕR конференцији, која је одржана у Београду, од 8. до 12. септембра 2025. године.
Током треће недеље септембра 2025. године, у центру Београда окупило се више од 3.000 истраживача из области образовања на највећој едукативној конференцији у Европи и шире – Европској конференцији о образовним истраживањима (European Conference on Educational Research – ECER). Домаћин и организатор догађаја била је Српска академија наука и уметности (САНУ) заједно са Универзитетом у Београду, уз помоћ и подршку Центра за промоцију науке и других партнера.
ЕCER је једна од најзначајнијих међународних конференција у области образовања. Она окупља истраживаче, практичаре и доносиоце одлука из различитих земаља са циљем да размене идеје, представе резултате својих студија и дискутују о кључним питањима образовних политика и праксе. Конференција се организује сваке године у другом европском граду, што омогућава упознавање са различитим културним и академским контекстима. Учесници имају прилику да присуствују пленарним предавањима, радионицама, симпозијумима и постер презентацијама, чиме се подстиче умрежавање и сарадња унутар међународне заједнице образовних истраживача.
Ове године, тема конференције била је Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives, што укључује истраживања о томе како образовање може одговорити на изазове као што су демографске промене, технологија (укључујући вештачку интелигенцију), благостање појединца, те како је образовање позиционирано у шири друштвени контекст.
Центар за промоцију науке представио је са партнерима резултате два пројекта – STEAM Learning Ecologies (SLE) и IMP>ACT. Како се SLE пројекат приводи крају, представљени су резултати анализе пилот фазе пројекта и типологија SLE заједница. IMP>ACT конзорцијум је кроз формат симпозијума представио низ резултата досадашњег рада – прегледа литературе, теоријске основе, и развој инструмената који чине IMP>ACT оквир евалуације образовања о одрживости и климатским променама, док се током дискусије говорило о будућим корацима у развоју пројекта.
Конференција је окупила истраживаче из различитих земаља, нудећи богат програм са пленарним предавањима, радионицама, симпозијумима, мрежним догађајима и сесијама за младе истраживаче. Посебан део је био Emerging Researchers’ Conference, где су млађи истраживачи имали прилику да представе свој рад, учествују у интерактивним радионицама и успостављају контакте са другим стручњацима. Аутори кључних предавања долазили су са различитих универзитета, укључујући Универзитет у Београду, Универзитет Задар, Универзитет у Единбургу, Универзитет у Љубљани, и друге.