Predstavnici Centra za promociju nauke prezentovali su, zajedno sa partnerima, rezultate projekata STEAM Learning Ecologies i IMP>ACT na ESER konferenciji, koja je održana u Beogradu, od 8. do 12. septembra 2025. godine.
Tokom treće nedelje septembra 2025. godine, u centru Beograda okupilo se više od 3.000 istraživača iz oblasti obrazovanja na najvećoj edukativnoj konferenciji u Evropi i šire – Evropskoj konferenciji o obrazovnim istraživanjima (European Conference on Educational Research – ECER). Domaćin i organizator događaja bila je Srpska akademija nauka i umetnosti (SANU) zajedno sa Univerzitetom u Beogradu, uz pomoć i podršku Centra za promociju nauke i drugih partnera.
ECER je jedna od najznačajnijih međunarodnih konferencija u oblasti obrazovanja. Ona okuplja istraživače, praktičare i donosioce odluka iz različitih zemalja sa ciljem da razmene ideje, predstave rezultate svojih studija i diskutuju o ključnim pitanjima obrazovnih politika i prakse. Konferencija se organizuje svake godine u drugom evropskom gradu, što omogućava upoznavanje sa različitim kulturnim i akademskim kontekstima. Učesnici imaju priliku da prisustvuju plenarnim predavanjima, radionicama, simpozijumima i poster prezentacijama, čime se podstiče umrežavanje i saradnja unutar međunarodne zajednice obrazovnih istraživača.
Ove godine, tema konferencije bila je Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives, što uključuje istraživanja o tome kako obrazovanje može odgovoriti na izazove kao što su demografske promene, tehnologija (uključujući veštačku inteligenciju), blagostanje pojedinca, te kako je obrazovanje pozicionirano u širi društveni kontekst.
Centar za promociju nauke predstavio je sa partnerima rezultate dva projekta – STEAM Learning Ecologies (SLE) i IMP>ACT. Kako se SLE projekat privodi kraju, predstavljeni su rezultati analize pilot faze projekta i tipologija SLE zajednica. IMP>ACT konzorcijum je kroz format simpozijuma predstavio niz rezultata dosadašnjeg rada – pregleda literature, teorijske osnove, i razvoj instrumenata koji čine IMP>ACT okvir evaluacije obrazovanja o održivosti i klimatskim promenama, dok se tokom diskusije govorilo o budućim koracima u razvoju projekta.
Konferencija je okupila istraživače iz različitih zemalja, nudeći bogat program sa plenarnim predavanjima, radionicama, simpozijumima, mrežnim događajima i sesijama za mlade istraživače. Poseban deo je bio Emerging Researchers’ Conference, gde su mlađi istraživači imali priliku da predstave svoj rad, učestvuju u interaktivnim radionicama i uspostavljaju kontakte sa drugim stručnjacima. Autori ključnih predavanja dolazili su sa različitih univerziteta, uključujući Univerzitet u Beogradu, Univerzitet Zadar, Univerzitet u Edinburgu, Univerzitet u Ljubljani, i druge.