Danas bez horoskopa

Danas bez horoskopa

Od 1. decembra 2015. jedan dnevni list u Republici Srbiji izlazi bez horoskopa – umesto njega, dnevnik “Danas” objavljuje rubriku “Teleskop”
[:]

Od 1. decembra 2015. jedan dnevni list u Republici Srbiji izlazi na kioske bez rubrike Horoskop. Naime, dnevnik “Danas” više nema dnevne astrološke prognoze za znake Zodijaka, a umesto njih svakodnevno objavljuje rubriku “Teleskop”.

Ovo je prvi rezultat inicijative koju je, uz brojne druge nove akcije, radionice, tribine, izložbe i manifestacije ove jeseni pokrenuo Centar za promociju nauke.

Na ovu konkretnu ideju prvi je reagovao dnevni list “Danas” koji se uz puno entuzijazma upustio u do sada neviđenu avanturu – umesto horoskopa, “Danas” će ubuduće objavljivati rubriku posvećenu pojavama koje se svake večeri zaista vide na noćnom nebu, ali i drugim zanimljivim pričama iz astronomije (logo nove rubrike “Teleskop” na slici gore).

Imajući u vidu da astrologija nije nauka, da je zasnovana na vekovima unazad osporenim hipotezama i da predikcije budućnosti koje rubrike posvećene horoskopu prenose predstavljaju ništa drugo nego – netačne informacije, CPN u okviru ove inicijative predlaže i drugim svojim medijskim partnerima da razmisle o opravdanosti postojanja horoskopa i zameni ove rubrike adekvatnim naučnopopularnim sadržajem.

Uzimajući u obzir da za mnoge građane Republike horoskop predstavlja razonodu, cilj ove akcije ni u kom slučaju nije progon astrologije, kao ni bilo koje delatnosti koja nije protivzakonita, već njena jednostavna zamena zanimljivom i zabavnom naukom, uz lagano izmeštanje horoskopa iz mejnstrim medija ka margini društva, gde se pre više decenija i nalazio.

Zajednička akcija ove vrste neće rešiti brojne probleme koje danas imaju i mediji i nauka, ali u teškim vremenima za obe delatnosti ona može biti jedan mali, ali presudan zajednički korak ka jačanju kulture nauke i razvoju Srbije kao zemlje znanja.

Centar će dati podršku svim medijima u proizvodnji alternativnih rubrika zasnovanih na nauci. Budući da se mnogi mediji nalaze u teškoj finansijskoj situaciju, kako je ne bi dodatno otežao CPN je pre ovog poziva proverio koliko horoskop zaista doprinosi čitanosti i prodaji štampe.

Zajedno sa agencijom MASMI, Centar je organizovao istraživanje na uzorku od 500 redovnih čitalaca štampe i ustanovio da Horoskop nije čitana rubrika i da bi njih 98,8 odsto kupovalo svoj dnevni list i ako ona ne bi imala horoskop.

Related Blogs

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.