Данас без хороскопа

Данас без хороскопа

Од 1. децембра 2015. један дневни лист у Републици Србији излази без хороскопа – уместо њега, дневник „Данас“ објављује рубрику „Телескоп“

Teleskop

Од 1. децембра 2015. један дневни лист у Републици Србији излази на киоске без рубрике „Хороскоп“. Наиме, дневник „Данас“ више нема дневну астролошку прогнозу за знаке зодијака, а уместо њих свакодневно објављује рубрику „Телескоп“.

Ово је први резултат иницијативе коју је, уз бројне друге нове акције, радионице, трибине, изложбе и манифестације ове јесени покренуо Центар за промоцију науке.

На предлог Центра први је реаговао дневни лист „Данас“ који се уз много ентузијазма упустио у до сада невиђену авантуру – уместо хороскопа, „Данас“ ће убудуће објављивати рубрику посвећену појавама које се сваке вечери заиста виде на ноћном небу, али и другим занимљивим причама из астрономије (лого нове рубрике „Телескоп“ на слици горе).

Имајући у виду да астрологија није наука, да је заснована на вековима уназад оспореним хипотезама и да астролошке предикције будућности представљају ништа друго него – нетачне информације, ЦПН у оквиру ове иницијативе предлаже и другим својим медијским партнерима да размисле о оправданости постојања хороскопа и могућој замени ове рубрике научнопопуларним садржајем.

Узимајући у обзир да за многе грађане Републике хороскоп представља разоноду, циљ ове акције ни у ком случају није прогон астрологије, као ни било које делатности која није противзаконита, већ њена једноставна замена занимљивом и забавном науком, уз лагано измештање хороскопа из мејнстрим медија ка маргини друштва, где се пре више деценија и налазио.

Заједничка акција ове врсте неће решити бројне проблеме које данас имају и медији и наука, али у тешким временима за обе делатности она може бити један мали, али пресудан заједнички корак ка смањењу заблуда и предрасуда, јачању културе науке и развоју Србије као земље знања.

Центар ће дати подршку свим медијима у производњи алтернативних рубрика заснованих на науци. Будући да се многи медији налазе у тешкој финансијској ситуацији, како је не би додатно отежао ЦПН је пре овог позива проверио колико хороскоп заиста доприноси читаности и продаји штампе.

Заједно са агенцијом МАСМИ, Центар је организовао истраживање на узорку од 500 редовних читалаца штампе и установио да „Хороскоп“ није изразито читана рубрика, као и да би њих 98,8 одсто куповало свој дневни лист и ако она не би имао хороскоп.

H4

Остале активности

Politika upravljanja kolačićima

Kolačići su male tekstualne datoteke koje se koriste kako bi korisničko iskustvo na veb-sajtovima bilo efikasnije. Zakonom je predviđeno da možemo čuvati kolačiće na vašem uređaju ako su strogo neophodni za rad ovog sajta. Za sve ostale tipove kolačića nam je potrebna vaša saglasnost. Saznajte više o tome kako obrađujemo lične podatke iz naše Politike privatnosti.