У Берлину је, 7. и 8. априла, одржан пети састанак конзорцијума пројекта STEAM Learning Ecologies који има за циљ стварање одрживих екологија како би се школа повезала са локалним институцијама ради учења у контексту отвореног школовања и решавања релевантних проблема у заједници.
Пројекат STEAM Learning Ecologies започет је 2023. године и сада улази у своју завршну фазу када се финализирају екологије учења и презентују резултати оваквог приступа отвореном школовању. Идеја екологије учења је креирање партнерстава на локалу између школа и релевантних институција, а са циљем да се адресирају неки од релевантних проблема у локалној заједници.
На састанку у Берлину представљени су резултати досадашњег рада у 10 земаља широм Европе. У оквиру пројекта, сваки партнер, укључујући и ЦПН, координира екологијама учења на нивоу земље. У Србији су иницијатори свих екологија биле средње школе из Мејкерс лаб мреже, док се са партнерима које су укључили мрежа STEAM екологија учења проширила на више од 30 партнера широм Србије.
Конзорцијуму су представљене теме које покривају екологије учења у Србији, попут рециклаже папира и пластичног отпада, садње зачинског и лековитог биља, испитивања квалитета воде локалних река и производње биолошког ђубрива. Од партнера укључене су локалне надлежне институције, попут Завода за јавно здравље, као и невладине организације (нпр. Савез извиђача, Удружење пчелара), бизнис партнери (нпр. Фруктус, мали предузетници) и високошколске установе (нпр. Ветеринарски факултет, Факултет заштите на раду).
Пројекат се приводи крају 2025. године, када ће бити објављени комплетни резултати екологија учења, уз резултате оваквог вида усвајања знања и смернице за праксу и одржавање партнерстава ове врсте.
Фото: European Schoolnet