U Berlinu je, 7. i 8. aprila, održan peti sastanak konzorcijuma projekta STEAM Learning Ecologies koji ima za cilj stvaranje održivih ekologija kako bi se škola povezala sa lokalnim institucijama radi učenja u kontekstu otvorenog školovanja i rešavanja relevantnih problema u zajednici.
Projekat STEAM Learning Ecologies započet je 2023. godine i sada ulazi u svoju završnu fazu kada se finaliziraju ekologije učenja i prezentuju rezultati ovakvog pristupa otvorenom školovanju. Ideja ekologije učenja je kreiranje partnerstava na lokalu između škola i relevantnih institucija, a sa ciljem da se adresiraju neki od relevantnih problema u lokalnoj zajednici.
Na sastanku u Berlinu predstavljeni su rezultati dosadašnjeg rada u 10 zemalja širom Evrope. U okviru projekta, svaki partner, uključujući i CPN, koordinira ekologijama učenja na nivou zemlje. U Srbiji su inicijatori svih ekologija bile srednje škole iz Mejkers lab mreže, dok se sa partnerima koje su uključili mreža STEAM ekologija učenja proširila na više od 30 partnera širom Srbije.
Konzorcijumu su predstavljene teme koje pokrivaju ekologije učenja u Srbiji, poput reciklaže papira i plastičnog otpada, sadnje začinskog i lekovitog bilja, ispitivanja kvaliteta vode lokalnih reka i proizvodnje biološkog đubriva. Od partnera uključene su lokalne nadležne institucije, poput Zavoda za javno zdravlje, kao i nevladine organizacije (npr. Savez izviđača, Udruženje pčelara), biznis partneri (npr. Fruktus, mali preduzetnici) i visokoškolske ustanove (npr. Veterinarski fakultet, Fakultet zaštite na radu).
Projekat se privodi kraju 2025. godine, kada će biti objavljeni kompletni rezultati ekologija učenja, uz rezultate ovakvog vida usvajanja znanja i smernice za praksu i održavanje partnerstava ove vrste.
Foto: European Schoolnet