U Karlstadu, Švedska, od 26. do 28. maja održan je sastanak konzorcijuma projekta IMP>ACT, na kojem su glavne teme bile analiza rezultata pilot-upitnika za učenike i nastavnike, predstavljanje projekata doktoranada u okviru projekta, kao i diskusija i planiranje publikacija i daljih aktivnosti.
Projekat IMP>ACT ima za cilj razvoj sveobuhvatnog evaluacionog okvira za ispitivanje kvaliteta obrazovanja o održivosti i klimatskim promenama (SCCE – Sustainability and Climate Change Education). U sklopu ovog okvira predviđen je razvoj nekoliko instrumenata za samoprocenu, među kojima su i oni namenjeni učesnicima u obrazovanju na različitim nivoima (osnovni, srednji i univerzitetski).
Uloga Centra za promociju nauke na ovom projektu je dvostruka — Centar nastupa i kao socijetalni partner i kao deo akademskog konzorcijuma, predstavljajući vezu između formalnog i neformalnog obrazovanja.
Tokom trodnevnog sastanka u Karlstadu, doktorandi angažovani na projektu predstavili su nacrte ili preliminarne rezultate svojih istraživanja, koja u značajnoj meri doprinose okviru koji razvija projekat IMP>ACT. Značajno vreme posvećeno je i diskusiji o preliminarnim rezultatima pilot-upitnika za učenike i nastavnike. Ovim pilotiranjem obuhvaćeno je više od deset evropskih zemalja, što omogućava relevantan uzorak za validaciju upitnika i dalji razvoj instrumenata.
Sledeći koraci u okviru projekta obuhvataće fokusiranu analizu konkretnih programa koji su u prethodnim godinama bili usmereni na obrazovanje o održivosti i klimatskim promenama. Konzorcijum će, kroz šest studija slučaja, razviti i validirati nove instrumente za procenu kvaliteta SCCE programa i pružiti jedinstven okvir za dalji razvoj obrazovanja u ovom polju.