Конференција пројекта Coolschools у Палати климе у Паризу

Конференција пројекта Coolschools у Палати климе у Паризу

Од озелењавања школских дворишта до повећаног градског биодиверзитета: теорије и студије случаја, засновано на трансформацији школских дворишта у Барселони, Бриселу, Паризу и Ротердаму, пројекат Coolschools истражује како праксе озелењавања школских дворишта доприносе социо-еколошкој трансформацији у корист урбане одрживости, климатске резилијентности, социјалне правде и квалитета образових пракси.

Конференција је започета интерним састанком партнера пројекта који су били у прилици да поразговарају о досад спроведеним активностима на тему адаптације на климатске промене, биодиверзитета и социо-урбане праксе, здравља и социо-културолошке трансформације, управљања и педагошке трансформације.

Програм је настављен кроз серију презентација о квалитету и повећању биодиверзитета у урбаним срединама. Упознати смо са планом биодиверзитета и стратегијом града Париза, која се спроводи од 2018. године, али и са студијом која је мерила удео простора школских дворишта у зеленим коридорима унутар градских средина и њиховим значајним доприносом у повећању биодиверзитета. Поред тога, упознали смо се са концептом микро шуме, који је примењен у Риму, а укључивао је и ђаке који су учествовали у осмишљавању, садњи и серији научноистраживачких вежби које су представили локалној заједници.

Из Велике Британије смо сазнали о пракси озелењавања школских дворишта и подршке наставном особљу да наставу спроводе у отвореним просторима уз серију приручника, сетова и практичних вежби, као и финансијску подршку. Сигрун Грун из Холандије нам је, из угла 20-годишње праксе, представила свој процес рада са децом и младима на озелењавању дворишта у свим фазама од планирања, преко извођења до одржавања. Грун је истакла улогу и важност креирања функционално недефинисаних  простора који подстичу имагинацију, као и креирања зона које су физички изазовне и преиспитују стандарде генеричких решења и идеју ризика у игри.

Поред тога, учесници су обишли два школска дворишта трансформисана у оквиру пројекта OASIS града Париза, који прати стратегију за већу резилијентност овог града. Намера OASIS пројекта је да се повећа и промовише диверзитет простора за децу, да се природа стави у фокус едукативних пројеката и простора и да се развију нове активности инспирисане игром. Партнери су, у обиласку, могли практично да доживе и боље разумеју имплементацију пројекта, даљи живот и изазове у фазама које следе. Као што су гости из Ротердама, на основу вишегодишње праксе, подвукли, од великог значаја је буџетски и партиципативно планирати одржавање ових простора, као и измене и допуне пројекта након имплементације.

Последњи дан било је прилике да у постер-сесији откријемо примере добре праксе широм Европе и света. Могли смо дубље да уронимо у специфичности различитих контекста и, најважније, да се инспиришемо јер смо, заваљујући овом догађају, видели да се на све више страна активира тема о значају озелењивања школских дворишта, не само у погледу адаптације на све интензивније ефекте климатских промена, већ и психофизичких бенефита за младе и заједницу којој су намењени.

У оквиру пројекта Coolschools Центар за промоцију науке има статус придруженог партнера. Основна улога Центра је стога у представљању локалних искустава и сродних активности и активној дисеминацији пројектног приступа, методологије и резултата. Током три године трајања пројекта, Центар ће имати улогу и да локалним доносиоцима одлука и другим кључним актерима у домену образовања представи конкретне моделе озелењивања школских дворишта.

Више о пројекту COOLSCHOOLS можете видети на линку.

Остале активности

Politika upravljanja kolačićima

Kolačići su male tekstualne datoteke koje se koriste kako bi korisničko iskustvo na veb-sajtovima bilo efikasnije. Zakonom je predviđeno da možemo čuvati kolačiće na vašem uređaju ako su strogo neophodni za rad ovog sajta. Za sve ostale tipove kolačića nam je potrebna vaša saglasnost. Saznajte više o tome kako obrađujemo lične podatke iz naše Politike privatnosti.