Danas bez horoskopa

Danas bez horoskopa

Od 1. decembra 2015. jedan dnevni list u Republici Srbiji izlazi bez horoskopa – umesto njega, dnevnik „Danas“ objavljuje rubriku „Teleskop“

Teleskop

Od 1. decembra 2015. jedan dnevni list u Republici Srbiji izlazi na kioske bez rubrike „Horoskop“. Naime, dnevnik „Danas“ više nema dnevnu astrološku prognozu za znake zodijaka, a umesto njih svakodnevno objavljuje rubriku „Teleskop“.

Ovo je prvi rezultat inicijative koju je, uz brojne druge nove akcije, radionice, tribine, izložbe i manifestacije ove jeseni pokrenuo Centar za promociju nauke.

Na predlog Centra prvi je reagovao dnevni list „Danas“ koji se uz mnogo entuzijazma upustio u do sada neviđenu avanturu – umesto horoskopa, „Danas“ će ubuduće objavljivati rubriku posvećenu pojavama koje se svake večeri zaista vide na noćnom nebu, ali i drugim zanimljivim pričama iz astronomije (logo nove rubrike „Teleskop“ na slici gore).

Imajući u vidu da astrologija nije nauka, da je zasnovana na vekovima unazad osporenim hipotezama i da astrološke predikcije budućnosti predstavljaju ništa drugo nego – netačne informacije, CPN u okviru ove inicijative predlaže i drugim svojim medijskim partnerima da razmisle o opravdanosti postojanja horoskopa i mogućoj zameni ove rubrike naučnopopularnim sadržajem.

Uzimajući u obzir da za mnoge građane Republike horoskop predstavlja razonodu, cilj ove akcije ni u kom slučaju nije progon astrologije, kao ni bilo koje delatnosti koja nije protivzakonita, već njena jednostavna zamena zanimljivom i zabavnom naukom, uz lagano izmeštanje horoskopa iz mejnstrim medija ka margini društva, gde se pre više decenija i nalazio.

Zajednička akcija ove vrste neće rešiti brojne probleme koje danas imaju i mediji i nauka, ali u teškim vremenima za obe delatnosti ona može biti jedan mali, ali presudan zajednički korak ka smanjenju zabluda i predrasuda, jačanju kulture nauke i razvoju Srbije kao zemlje znanja.

Centar će dati podršku svim medijima u proizvodnji alternativnih rubrika zasnovanih na nauci. Budući da se mnogi mediji nalaze u teškoj finansijskoj situaciji, kako je ne bi dodatno otežao CPN je pre ovog poziva proverio koliko horoskop zaista doprinosi čitanosti i prodaji štampe.

Zajedno sa agencijom MASMI, Centar je organizovao istraživanje na uzorku od 500 redovnih čitalaca štampe i ustanovio da „Horoskop“ nije izrazito čitana rubrika, kao i da bi njih 98,8 odsto kupovalo svoj dnevni list i ako ona ne bi imao horoskop.

H4

Ostale aktivnosti

Politika upravljanja kolačićima

Kolačići su male tekstualne datoteke koje se koriste kako bi korisničko iskustvo na veb-sajtovima bilo efikasnije. Zakonom je predviđeno da možemo čuvati kolačiće na vašem uređaju ako su strogo neophodni za rad ovog sajta. Za sve ostale tipove kolačića nam je potrebna vaša saglasnost. Saznajte više o tome kako obrađujemo lične podatke iz naše Politike privatnosti.