„Startuj budućnost“: održana konferencija o novom dobu obrazovanja

„Startuj budućnost“: održana konferencija o novom dobu obrazovanja

Konferencija o obrazovanju, nauci i inovacijama za novo doba nastave – Startuj budućnost, održana 19. i 20. septembra u Ložionici, koju je organizovao Centar za promociju nauke u partnerstvu sa organizacijom Dostignuća mladih iz Srbije, okupila je više od 250 nastavnika, istraživača, privrednika i predstavnika obrazovnih institucija, sa ciljem da se osvetle načini na koje nauka, savremene tehnologije, mentorstvo i preduzetničko obrazovanje oblikuju i unapređuju karijere mladih.

U fokusu prvog dana bili su globalni izazovi i mogućnosti – od veštačke inteligencije i biotehnologije do pametne poljoprivrede i kreativnih industrija. Razmatrane su teme koje oblikuju budućnost društva i pokazuju kako nauka, inovacije i tehnologije mogu doprineti razvoju obrazovanja, kao i na koji način otvaraju nove karijerne puteve za mlade. Drugi dan konferencije bio je usmeren na razvoj preduzetničkih kompetencija i povezivanje obrazovanja sa privredom – kroz primere mentorstva, učeničkih praksi i diskusije o tome kako obrazovni sistem može odgovoriti na potrebe savremenog tržišta rada.

Među govornicima su se istakli dr Funda Guneš, naučnica iz SAD i osnivačica kompanije Walu AI, i Trevis Feldler, osnivač i direktor kompanije Techrow. Guneš je predstavila potencijale i rizike primene veštačke inteligencije u nastavi, naglasivši značaj očuvanja ljudskih vrednosti, kreativnosti i kritičkog mišljenja. Feldler je govorio o razvoju obrazovnih medija u dinamična VR iskustva, ulozi AI u pametnijem podučavanju i korišćenju podataka za praktične uvide, uz otvorene resurse dostupne nastavnicima.

Pitanje kako obrazovni sistem može da prati ubrzane promene tržišta rada i osposobi mlade ne samo da razumeju tehnologije budućnosti, već i da aktivno učestvuju u njihovom oblikovanju, bilo je centralna tema panela Obrazovanje u korak sa naukom, tehnologijom i kreativnim industrijama.

Tribina Građanska nauka u učionici pokazala je kako uključivanje učenika u istraživačke projekte može probuditi njihovu radoznalost, razviti kritičko mišljenje i približiti im naučni proces. Nastavnici su prepoznati kao ključni posrednici između škole i naučne zajednice, a ukazano je i na brojne izazove i potencijale ovog pristupa.

Panel o partnerstvima otvorio je važnu temu za budućnost obrazovanja, predstavljajući organizacije civilnog društva koje godinama grade snažnu saradnju sa industrijom. Učesnici su, osim sadašnjih uloga u civilnom sektoru, imali iskustvo i u javnom sektoru i industriji, što im je omogućilo da prikažu kako različite perspektive doprinose unapređenju obrazovanja.

„Snažna partnerstva između obrazovnih institucija, nauke i industrije osnov su vizije u kojoj mladi dobijaju znanje, veštine i vrednosti potrebne da postanu pokretači inovacija i budućeg razvoja“, istakla je Danijela Vučićević, v.d. direktora Centra za promociju nauke.

Još jedan inspirativan deo programa bio je STEM up pič, gde su nastavnici i predstavnici organizacija pokazali kako inovativni nastavni modeli i učionice budućnosti podstiču kreativnost, timski rad i digitalne veštine. Ovo je još jedan dokaz da je inovacija u obrazovanju ključna za razvoj mladih koji će biti spremni za izazove koje donosi savremeni svet.

Drugi dan je, kroz panel Most između privrede i obrazovanja, posebno naglasio vrednost saradnje škola i kompanija. Mentori iz vodećih firmi podelili su iskustva rada sa učeničkim kompanijama, pokazujući kako ova praksa podstiče preduzetnički duh kod mladih, ali i inspiriše same mentore. Sesija posvećena preduzetničkom obrazovanju prikazala ga je kao „alat za ceo život“ – više od pokretanja biznisa, to je način razmišljanja koji razvija kreativnost, sposobnost prepoznavanja prilika i preuzimanja odgovornosti. Panel je okupio stručnjake iz privrede, akademske zajednice i obrazovanja, koji su pokazali kako ovaj pristup približava školu realnim potrebama društva i tržišta rada.

Tokom dva dana razmene ideja, iskustava i vizija pokazalo se da su nauka, tehnologija i preduzetništvo neraskidivo povezani u misiji osnaživanja mladih, dok inovativno, otvoreno i održivo obrazovanje predstavlja ključ za društvo u kojem oni nisu samo pratioci, već postaju nosioci i pokretači promena.

Ostale aktivnosti

Politika upravljanja kolačićima

Kolačići su male tekstualne datoteke koje se koriste kako bi korisničko iskustvo na veb-sajtovima bilo efikasnije. Zakonom je predviđeno da možemo čuvati kolačiće na vašem uređaju ako su strogo neophodni za rad ovog sajta. Za sve ostale tipove kolačića nam je potrebna vaša saglasnost. Saznajte više o tome kako obrađujemo lične podatke iz naše Politike privatnosti.