U Srednjoj školi „17. septembar”, u Lajkovcu, 9. oktobra otvoren je Mejkers lab, savremena učionica namenjena istraživanju, eksperimentisanju i multidisciplinarnom radu učenika i nastavnika. Novi prostor omogućava đacima da povežu teorijska znanja sa praktičnim veštinama, razvijajući kreativnost i tehničko razmišljanje što će im otvoriti put ka sticanju osnove obrazovanja za 21. vek.
Ovo je 30. mejkers lab koji je otvoren u Srbiji, a sa njim učenici i nastavnici lajkovačke škole dobijaju prostor u kojem će moći da istražuju, kreiraju i testiraju sopstvene ideje, od robotike i senzorskih sistema do 3D štampe, programiranja i digitalnog dizajna. Novi prostor podstiče praktičan rad, timsku saradnju i inovativnost, a cilj je da učenici stečena znanja primene u realnim situacijama i projektima.
Mejkers inicijativa funkcioniše kao most između škola i privrede, od faze izgradnje i opremanja učionica do kontinuirane podrške kroz mentorstva, obuke i praktične projekte.

Ovaj model saradnje realizuje se zahvaljujući nacionalnim partnerima: Bosch Srbija, Ceresit, Epson, IKEA, ROMA Company i Tarkett, koji svojim doprinosom pomažu da svaka učionica bude opremljena za savremenu nastavu i rad.
Na svečanom otvaranju Mejkers laba obratili su se direktorka škole Danijela Bogdanović, koordinator Mejkers laba Mirko Milijanović, nastavnik elektro grupe predmeta Lazar Štulić, kao i predstavnici Grupe za obrazovanje – Darko Radičanin (Dostignuća mladih u Srbiji), Tijana Stefanović (Inicijativa „Digitalna Srbija”) i Miloš Đuričanin (Nordeus fondacija). Događaju su prisustvovali i brojni predstavnici lokalne zajednice i kompanija – RB Kolubara, Solagro, Resilux, OCSiAl i drugi partneri, koji zajedno sa školom grade temelje modernog obrazovanja u Kolubarskom okrugu.
Iza ovog velikog kolektivnog poduhvata otvaranja učionica budućnosti u srednjim školama širom naše zemlje stoji Grupa za obrazovanje koju, pored Centra za promociju nauke, čine i Nordeus fondacija, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativa „Digitalna Srbija”.
Foto: V. Veličković











