STEAM Learning Ecologies politička rasprava o otvorenom školovanju u EU parlamentu

STEAM Learning Ecologies politička rasprava o otvorenom školovanju u EU parlamentu

Centar za promociju nauke bio je deo javne rasprave o otvorenom školovanju u Evropskom parlamentu u Briselu. Cilj ovog događaja, koji je organizovan u okviru projekta STEAM Learning Ecologies, bio je da iznese politički predlog i obezbedi podršku Evropske unije u razvoju otvorenog školovanja.

Otvoreno školovanje dobija na zamahu u Evropi, jer povećava dostupnost i fleksibilnost obrazovanja. Ova transformacija je u skladu sa rastućom povezanošću i međuzavisnošću društava širom sveta, koje se kreće povećanom konkurencijom u oblasti nauke i tehnologije. Poslednjih godina, u Evropi se primećuje pad interesovanja studenata za karijere u vezi sa naukom i tehnologijom. Rodni jaz u STEM oblastima opstaje, a došlo je i do ograničenog rasta inovacija zasnovanih na nauci. Shodno tome, Evropa se suočava sa nedostatkom pojedinaca sa naučnom ekspertizom. Da bi se prevazišli ovi izazovi, imperativ je jačanje sistema obrazovanja i obuke nastavnika.

U tom kontekstu, projekat SLE ima za cilj stvaranje novih otvorenih školskih partnerstava u lokalnim zajednicama kako bi se podstaklo poboljšano naučno obrazovanje za sve građane i doprinelo kontinuumu učenja za sve.

Politički predlog predstavljen u Evropskom parlamentu iznosi početne nalaze i preporuke o izazovima i mogućnostima povezanim sa upotrebom i integracijom otvorenog školovanja u naučno obrazovanje i kroz stvaranje i razvoj STEAM ekologija učenja širom Evrope. Tokom diskusije razmatrane su opcije za institucionalizaciju otvorenog školovanja, potencijalna sredstva finansiranja i preporuke za integraciju ovog koncepta u redovne školske sisteme.

Nakon ovog događaj održan je sastanak konzorcijuma projekta SLE kojim rukovodi European Schoolnet. Predstavljeni su rezultati nakon prve godine projekta i razmatrane su dalje opcije za rad. Centar za promociju nauke razvija pilot-ekologiju učenja sa Gimnazijom „Patrijarh Pavle“, nakon čega će tokom 2024. godine ekologije učenja obuhvatiti još deset škola. Cilj ovog poduhvata je formiranje dugoročnih partnerstava između škola i lokalnih aktera (fakulteta, instituta, muzeja, kompanija, pozorišta, itd.) tako da se proces učenja odvija u kontekstu realnog sveta i potpomaže rešavanju problema u lokalnoj zajednici.

Ostale aktivnosti

Politika upravljanja kolačićima

Kolačići su male tekstualne datoteke koje se koriste kako bi korisničko iskustvo na veb-sajtovima bilo efikasnije. Zakonom je predviđeno da možemo čuvati kolačiće na vašem uređaju ako su strogo neophodni za rad ovog sajta. Za sve ostale tipove kolačića nam je potrebna vaša saglasnost. Saznajte više o tome kako obrađujemo lične podatke iz naše Politike privatnosti.