„Naučno obrazovanje za odgovorno društvo“ u Leskovcu

„Naučno obrazovanje za odgovorno društvo“ u Leskovcu

U ponedeljak, 28. februara, u Naučnom klubu Leskovac predstavnici Centra održali su radionicu za nastavnike pod nazivom „Naučno obrazovanje za odgovorno društvo“.

Predstavnici Centra za promociju nauke su u ponedeljak, 28. februara 2022. godine, održali radionicu „Naučno obrazovanje za odgovorno društvo“ u Naučnom klubu u Leskovcu. Na radionici je učestvovalo dvadesetak nastavnika STEM oblasti osnovnih i srednjih škola, a prisutni su imali priliku da se upoznaju sa novim pristupima STEM (engl: Science, Technology, Engineering, Math – nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika) nastavi.

Za samom početku, dr Marjana Brkić je učesnike radionice upoznala sa konceptom STEAM obrazovanja. Osim toga, Marjana je pričala i o različitim mogućnostima koje Scientix projekat nudi. Scientix predstavlja najveću mrežu nastavnika prirodnih nauka iz Evrope i shodno tome daje priliku za saradnju i razmenu iskustava sa kolegama. Ova mreža zainteresovanim pojedincima nudi i veliki broj besplatnih nastavnih resursa dostupnih onlajn. Nakon toga je Marija Dikić, ambasadorka Scientix III projekta, sa prisutnima podelila svoja iskustva iz učionice u kontekstu ovog projekta, a potom ih je Jelena Rakić iz Fondacije „Ana i Vlade Divac“ upoznala sa projektom Obrazovanje za digitalno društvo, u kome je Centar partner.

Danijela Vučićević iz CPN-a je na radionici predstavila i projekte Evropska Noć istraživača i SALL, a promovisane su i mogućnosti koje nude projekti STEM School Label i DoSE. Cilj projekta SALL je pažljivo proučavanje i evaluacija metodologije i prakse škola kao otvorenih laboratorija u stvarnom okruženju školskih zajednica različitih evropskih zemalja. Evropski projekat STEM School Label poziva škole da se samoevaluiraju u kontekstu primene STEM obrazovnih koncepata u školskoj praksi, dok je cilj projekta DoSE da pruži podršku školama širom Evrope u poboljšanju postojećih STEAM pristupa i njihovom obogaćivanju specifičnim elementima umetničkog stvaralaštva, kao i podsticanju mladih da se približe nauci, usvajaju naučna znanja i opredeljuju se za naučne karijere.

Ostale aktivnosti