Otvoren Mejkers lab u Prvoj beogradskoj gimnaziji

Otvoren Mejkers lab u Prvoj beogradskoj gimnaziji

Beograd je dobio Mejkers lab, prostor za učenje, istraživanje i sticanje znanja iz naučno-tehnoloških oblasti

Nakon otvaranja šest Mejkers labova u školama i gradovima širom Srbije u Čačku, Vršcu, Leskovcu, Zaječaru, Knjaževcu i Ruskom Krsturu, došao je red i na Beograd. Otvaranjem Mejkersa u Prvoj beogradskoj gimnaziji, više od 1.000 đaka u ovoj školi dobilo je prostor u kom se uči, istražuje, konstruiše, koriste se alati, uči o nauci i tehnologiji, preduzetništvu, timskog radu i stiču znanja potrebna za zanimanja 21. veka.

Zajedno sa svojim nastavnicima, moći će da izvedu sve od održavanja debata, istraživanja, skupova na temu nauke i tehnologije, kao i da koriste celine namenjene za digitalnu fabrikaciju i obradu različitih materijala za redovnu nastavu, dodatne programe, kao i za festivale nauke širom Srbije.

Povodom otvaranja novog Mejkers laba u Prvoj beogradskoj gimnaziji okupili su se, pored predstavnika Grupe za obrazovanje, i nastavnici, đaci, predstavnici školske uprave i Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija. Prisutnima su se obratili u ime škole Aleksandar Andrejić, direktor gimnazije, Nataša Majstrović, nastavnica informatike i koordinator Mejkers laba, Vukašin Grozdić, državni sekretar Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, kao i predstavnici Grupe za obrazovanje: dr Marjana Brkić, v.d. direktora Centra za promociju nauke, Darko Radičanin, direktor Dostignuća mladih u Srbiji, i Miloš Đuričanin, direktor strategije i razvoja Nordeus fondacije.

Nastavnik fizike i koordinator Mejkers laba Čedo Škorić, kao i učenik Pavle Stanojević demonstrirali su neke od eksperimenata i podelili zadovoljstvo stvaranjem novih uslova za zajednički napredak i razmenu između učenika i nastavnika.

Nakon toga nekadašnji đak generacije Mihailo Mirković (osvajač olimpijske medalje iz hemije, sa patentima u oblasti hemije), a sada student treće godine Tehnološko-metalurškog fakulteta, održao je kratko naučnopopularno predavanje i objasnio zašto se rado posvećuje radu sa učenicima gimanzije koju je pohađao.

 

Ostale aktivnosti