Vebinar o naučnoj komunikaciji

Vebinar o naučnoj komunikaciji

Centar za promociju nauke organizovao je, 22. januara, vebinar o naučnoj komunikaciji za mrežu naučnih klubova i naučne demonstratore. Ovaj vebinar, organizovan u okviru projekta SySTEM 2020, finansiran je u okviru programa Horizont 2020.

Na vebinaru je učestvovalo 35 ljudi među kojima su bili timovi i spoljni saradnici naučnih klubova iz Leskovca, Kikinde, Šapca, Čačka, Kruševca, Kragujevca, Ranovca, Užica, Smedereva, Niša i Beograda. Cilj vebinara bio je unapređenje kompetencija za naučnu komunikaciju, a trajao je četiri sata. Rad je bio podeljen u tri segmenta. Prvi segment pokrivao je temu – šta  je dobra naučna komunikacija, i vodila ga je rukovoditeljka Sektora za programske aktivnosti u Centru za promociju nauke dr Tanja Adnađević. U ovom delu predstavljen je i priručnik o naučnoj komunikaciji nastao u toku SySTEM 2020 projekta, zasnovan na opsežnom istraživačkom radu i aktivnostima partnerskih organizacija u čak 19 evropskih zemalja. Zatim je usledio segment o naučnoj komunikaciji u virtuelnom prostoru, koji je vodila stručna saradnica za programske aktivnosti Jelena Joksimović zajedno sa kolegom dr Bojanom Kenigom i naučnim demonstratorkama Brankicom Avramovskom, Anđelom Šaber, Milenom Milovanović i Marijom Nedeljković. Predstavljene su virtuelne radionice, kvizovi, šetnje i sadržaji promocije nauke na društvenim mrežama. Poslednji segment bio je posvećen aktivnostima naučne komunikacije samih naučnih klubova i radu na njihovom unapređenju. Predstavnici naučnih klubova su predstavili primere svojih planiranih godišnjih aktivnosti. Nakon toga se diskutovalo o mogućnostima za unapređenje tih aktivnosti i usklađivanje njihovog rada sa principima koji se baziraju na znanju i iskustvima nastalim kroz proces zajedničkog dizajna projekta SySTEM 2020.

Razmena iskustava na vebinaru može se okarakterisati kao veoma intenzivna i plodonosna. Govorilo se o jednakosti u pristupu naučnoj komunikaciji, zatim o kreiranju što raznovrsnijih iskustava za učesnike programa i, konačno, o naučnoj komunikaciji kao podršci celokupnom razvoju pojedinaca.

Planirano je da se rad na unapređenju kompetencija za naučnu komunikaciju nastavi kroz niz virtuelnih individualnih susreta sa timovima naučnih klubova i još jednim završnim susretom na vebinaru koji se očekuje krajem februara.

Ostale aktivnosti