Razgovor o Buri informacija

Razgovor o Buri informacija

U Rektoratu Univerziteta umetnosti 30. novembra održan razgovor o knjizi ”Bura informacija: zašto lajkujemo?”[:]_MMM8105

U četvrtak, 30. novembra, u Svečanoj sali Rektorata Univerziteta umetnosti u Beogradu održan je razgovor o knjizi “Bura infromacija: zašto lajkujemo?” Vinsenta Hendriksa i Pelea Hansena, koju je nedavno objavio Centar za promociju nauke.

O tome zašto lajkujemo, šta su filter mehurovi, šta je informacija, a šta znanje, gde je danas granica između javnog i privatnog prostora, ali i o mnogim drugim zanimljivim temama iz svakodnevnog života na društvenim mrežama govorili su, prevodilac knjige, Marija Novaković, asistentkinja na Fakultetu organizacionih nauka u Beogradu, dr Mašan Bogdanovski, profesor na Filozofskom fakultetu u Beogradu i dr Ana Martinoli, profesorka na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Moderator razgovora bio je Ivan Umeljić, urednik izdavaštva Centra za promociju nauke.

_MMM8114

”Više ne živimo u situaciji u kojoj mi tragamo za informacijama već one dolaze do nas.” ovim rečima uvela je posetioce u razgovor dr Mirjana Nikolić, prorektor Univerziteta umetnosti u Beogradu. Sagovornici su se potom, svako iz svog ugla, na ovu, ali i brojne druge teme iz života na društvenim mrežama, neprekidno nadovezivali.

”Ova knjiga je zbog svoje interdisciplinarnosti otkrovenje što u čitalačkom što u prevodilačkom smislu. Koncipirana je tako da može da je čita širok krug ljudi, međutim od obrazovanosti čitaoca zavisiće prijem informacija.” rekla je Marija Novaković.

Na temu fake news dr Ana Martinoli kaže da su one ”nastale zobg pritiska novinara od kliktabilnosti. Vest je danas postala roba. Ona je konkurentska borba za pažnju.”.

Ivan Umeljić je pomenuo i filter mehurove, veoma važan tzv. bubbles fenomen na društvenim mrežama koje dr Mašan Bogdanovski komentariše na sledeći način: ”Filtrira se način na koji mi dobijamo informacije na društvenim mrežama. U zavisnosti od onoga šta lajkujemo, šta čitamo, šta pratimo. Filter mehurovi nam na taj način ne daju da izađemo iz svoje  komfor zone, ne daju nam da izađemo iz te perspektive.”

”To ima izvanredne efekte u marketingu. Fejsbuk čak vadi ključne reči iz našeg četa.” upozorava Bogdanovski.

Razgovor o knjizi organizovao je Fakultet dramskih umetnosti u saradnji sa Centrom za promociju nauke i Univerzitetom umetnosti u Beogradu, kao deo projekta Populizam i mediji: jačanje participativnih praksi i javnog dijaloga, koji podržavaju Fondacija za otvoreno društvo Srbija i Misija OEBS-a u Srbiji.

Ostale aktivnosti