RasPETLJAvanje

RasPETLJAvanje

Kakve veze sa naukom imaju heklanje i štrikanje? [:]
ad931459-3268-4363-9d7d-d046caedf88d
Naučno je dokazano da sitni pokreti prstima podstiču razvoj mozga. Sa štrikanjem i heklanjem su direktno povezani brojevni nizovi, jer ukoliko hoćemo da širimo ili sužavamo naš rad, moramo u svakom redu da oduzimamo odnosno dodajemo određeni broj petlji.
Da bi mašina za tkanje mogla da pravi šare na tkanini, Žozef Mari Žakar je 1801. godine za nju izumeo bušene kartice i tako ju je praktično isprogramirao. Po ugledu na to, u prvim računarskim mašinama bušene kartice su se koristile za obradu podataka.
Najbolji način da se u geometriji predstave hiperboličke površi našla je Daina Taimina 1997. godine – isheklala ih je… Ovakvih i sličnih primera je bezbroj, te smo naučili da heklanje i štrikanje i te kako imaju veze sa naukom, što su naši drugari iz OŠ „Dimitrije Davidović“ iz Smedereva, na pilot radionici budućeg Projekta, danas i praktično uvideli.
Svesrdnu pomoć imali su u Tamari Đaković, profesorki matematike i autorki svih štrikanih / heklanih eksponata u Naučnom klubu Smederevu  i učiteljici Neveni Perić. Ovu zanimljivu radionicu imaćemo priliku da vidimo u Malom dnevniku RTS, pa će i drugari koji nisu bili danas na radionici moći da vide šta smo to zanimljivo radili, i tako možda dobiti inspiraciju za nove dobre ideje i kreativni rad.

 

Ostale aktivnosti